Praktyki i objazdy naukowe

Szczawnica i okolice

Wróciliśmy pełni wrażeń, wspomnień i planów na kolejne wyjazdy!
Studenci studiów licencjackich i magisterskich w ostatni weekend uczestniczyli w obozie naukowym zorganizowanym na naszym kierunku.
Nie bojąc się deszczu i zimna, licząc na legendarną polską złotą jesień, z obawami przeglądaliśmy serwisy pogodowe. Aura jednak nie zawiodła. Słońce nas rozpieszczało, umożliwiając podziwianie wspaniałych krajobrazów, które uwiecznialiśmy na zdjęciach.
Nasz szlak pod znakiem dziedzictwa rozpoczęliśmy wkraczając na trakt zamkowy w Zamek Czorsztyn , by przez Niedzica Zamek udać się do Krościenka. Poznając walory kulturowe i turystyczne obiektów zabytkowych oraz obecnego wokół nich dziedzictwa niematerialnego udaliśmy się w dalszą podróż.
Drugi dzień naszej wyprawy skupiał się wokół dziedzictwa naturalnego. Drogą wyznaczoną przez rezerwat przyrody Wąwóz Homole dotarliśmy do Bukowinek. Pozwoliło nam to poznać możliwości wykorzystania i adaptacji naturalnego bogactwa przyrodniczego oraz elementy lokalnych tradycji górali pienińskich. Zauroczeni rozciągającymi się widokami krajobrazu, w ostatniej chwili wróciliśmy z Jaworek do Szczawnicy. Tu skupiliśmy się na tradycjach sanatoryjnych, zagadnieniach turystyki zdrowotnej oraz transformacjach jakich doświadczają górskie miejscowości. Ważnym punktem naszych rozważań było wyzwanie przed jakim nieustannie stoją włodarze miejscowości turystycznych. Mianowicie, znalezienie złotego środka pomiędzy potrzebami mieszkańców, a wymaganiami przybywających turystów. Wzdłuż koryta Grajcarka dotarliśmy do stóp Schronisko Orlica Szczawnica
Ostatni dzień obozu z założenia organizatorów miał być dniem aktywnego poznawania miejscowości i weryfikowania poznanych wcześniej treści oraz nabytych umiejętności. Specjalnie dla uczestników obozu przygotowano grę terenową, której towarzyszył cały wachlarz wyzwań, jakim muszą sprostać przyszli specjaliści turystyki oraz zarządzania dziedzictwem.
W trakcie obozu studenci mieli także okazję poznać i wykorzystywać nowe technologie stosowane w turystyce oraz narzędzia aktywizujące uczestników wypraw turystycznych.
Bogaci w doświadczenia, wspomnienia oraz dobry humor już z czasie drogi powrotnej planowaliśmy kolejny obóz.
Dziękujemy Fundacji im. Św. Królowej Jadwigi za wsparcie finansowe obozu naukowego.

Galeria zdjęć

pozdrowienia z Jerozolimy :)

Obóz naukowy Jerozolima 2020

I..... właśnie się rozpoczął!!!!!!!

Po powrocie: wystawa, reportaże itd.

Czekamy z niecierpliwością :)

Objazd naukowy Puławy-Janowiec-Kazimierz Dln.- Lublin 2019

mgr Mateusz Chramiec - muzealnik i historyk sztuki (oraz doktorant w Instytucie Historii UPJPII), tym razem w roli przewodnika po Puławach, Janowcu, Kazimierzu Dln. oraz Lublinie

Obóz naukowy Wiedeń 2019

Studenci kierunku "Turystyka i Zarządzanie Dziedzictwem" z siłą przewodnią mgr Magdaleny Ficoń oraz dra Rafała Opulskiego :) podbijają Wiedeń

targi turystyczne w Berlinie 2018

A po powrocie z Berlina - publikacja w "TTG Wiadomości gospodarcze ":) :) :)

31958422_1103563893118394_8806489570368552960_o.jpg31963957_1103564083118375_6134890882849046528_o.jpg31958636_1103564103118373_8625953450464641024_o.jpg

Studenci specjalności Turystyka Historyczna pod opieką p. Jacka Czepczyka, podbijają Berlin. ITB Berlin - jedne z największych targów  turystycznych na świecie !!!

Galeria zdjęć

Dla Twojej wygody zbieramy ciasteczka, zgadza się na to? :)